Verkar vara en lång uppförsbacke...

Ännu ett uselt ridpass avklarat... Nu är det verkligen INTE kul :o(. Vet inte om det är att jag försöker åtgärda mig själv så mycket att jag börjar fundera på om det stör Ella alldeles. Okey att dom är lite trötta och sega till mans nu på våren och gräset kommer - men ändå, SÅ bedrövligt ska det väl inte behöva vara?! Jag vet inte hur jag ska ta mig ur detta tråk-läget riktigt, det här med att man ska backa om man får problem i all ära - men om man redan är på ruta 1???? Ella kunde inte ens börja trava igår, fick dunka till med skänkel och spö som om jag satt på ridskolans slöaste ponny (ok, jag hade inte sporrarna men ändå)! Jag får väl helt enkelt åka in och kolla henne antar jag, känner inte alls igen min häst och det vore ju skit om det är något dubblesidigt som inte jag märker och så sitter jag där och tvingar på...

Fick iaf ett bra pass på Melrose även om hon inte vill galoppera högergalopp. Undrar just om man kan bli godkänd på ett ridprov om man inte kan visa upp båda galopperna... Hmm....



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0