Nu börjar nedräkningen!

Igår var jag i ridhuset med Ella och det blev lite bättre ridmässigt igen - tack och lov! Har fortfarande problem att hålla bukt på den där sabla vänsterbogen, men när den väl kommer på plats är hon superfin. Får hoppas att vi tar oss igenom den här platån så vi kan komma vidare... Har börjat fundera på om inte jag ska sätta upp en starttävling som mål för mig och Ella, kanske blir lättare att fokusera om man har ett datum att sikta mot. Känns det inte bra så kan jag ju strunta i att åka helt enkelt, men jag behöver något att sikta mot... Får se om jag hittar någon lämplig tävling... Idag tömkörde jag henne med bommar för att variera oss lite, det verkade som att hon uppskattade det och hon var väldigt tillfreds efteråt :o)

Red Mels förut och lyckades ÄNTLIGEN få till högergaloppen!!! Hon var så himla positiv och framåt, var till och med tvungen att låta henne lösgaloppera innan för hon var så på hugget (vilket var rätt kul). Hon har ju varit lite småseg så jag har ökat på havren och det verkar minsann som att det börjar göra susen för idag var hon en riktig stoll-Fia ;o). Fick så himla bra känsla idag så jag bestämde mig faktiskt att inte rida någon mer gång innan söndag. Vill inte förstöra denna goa känslan vi fick utan hoppas kunna ta med det till söndag. Konstigt nog är jag mest nervös för ridprovet - och det är frivilligt! Knäppt va?! Men nu är det som det är, kan inte göra så mycket mer än att köra. Har lite finfix kvar som att rycka manen, bada henne, putsa sadel och träns osv. Det är märkligt att man sparar sådana saker till sista stund, men det är ju så vansinnigt trist att putsa och feja. Men det ska bli kul på söndag. Ser verkligen fram emot det, hoppas bara på en schysst bedömning såklart....



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0