Utflykt med uteritt

Igår drog jag iväg med Ella till ridvägarna vid gamla stallet. Dom har ju anlagt helt ljuvliga ridvägar där och då jag ville jobba med galoppen men inte behöva harva runt i paddocken, detta i kombination med helt ljuvligt väder gjorde att jag ringde en gammal stallkamrat som bor i närheten av ridvägarna och frågade om jag fick låna hennes gårdsplan som parkering? Det gick bra så jag och Ella drog iväg. Passade på att kika på H's fina hästar och se lite av hennes gård, kom ju på att jag aldrig hade varit där. Sedan lastade jag av Ella och stack iväg. Såklart inte helt komplikationsfritt... Tams-Fia fick ju för sig att det fanns Ella-ätande monster lite varstans och jag fick sitta av vid 3 tillfällen och leda tönt-hästen förbi dessa oerhört "farliga" saker... Kan tillägga att dessa "farliga" saker var 1 st soptunna (stod visserligen alldeles bredvid en jättefarlig skimmel vi red förbi men ändå *s), det var ett älgtorn och slutligen en svart liten skylt... Verkligen livsfarligt... ;o)

Om man bortser från det fick vi en kalastur och med den extra bjudningen kunde jag verkligen jobba med galoppen precis som jag ville. Ella kunde samla upp sig jättefint och det var ett bra och nyttigt pass, ska absolut komma iväg på det fler gånger! Tusen tack till H som möjliggjorde detta :o)

Idag vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på med Ella, får klura lite på det. Vi ska ju iväg till A på onsdag (äntligen) så jag får försöka lägga upp dagarna innan bra utan att köra slut henne fullständigt ;o). Mels ska definitivt få vila efter 2 dagars toppenjobb...

So long!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0