Produktiv morgon

Det är fascinerande hur man vissa morgnar bara har energi, och då var jag ändå galet trött när Albin väckte mig vid 06:00 ska jag säga... Men det är rätt skönt att få fixat på morgonen, dagen blir så mycket längre på något sätt. Denna morgon har jag när klockan är 9 hunnit gosa med Albin, fodra hästar, packa hö, burit ut hö i hagen, släppt ut hästar, mockat mina 3 och ÄNDÅ hunnit röja bort femtioelva hösilagebalsplast och ungefär lika många fodersäckar som av någon underlig anledning har byggt ett berg i ladan. Har inte riktigt förstått vitsen med att slänga det där i en hög, "NÅGON" måste ju plocka bort det och av en märklig anledning tycks alltid denna "NÅGON" bli jag... Märkligt... Det började garanterat med att Gustaf har börjat slänga det där när han hjälpt mig någon gång och sedan har det bara byggts på. Men nu, 10 sopsäckar senare så är skiten borta och det känns kanon, har stuckit i mina ögon varje dag de senaste 3 veckorna.

Nu tänkte jag sätta mig ned och äta en god frukost. Gustaf är pappaledig idag och syster är här så det ska bli mysigt. Jag och syster ska ut på stan och ha shoppingdag idag, med vin-lunch och allt därtill ;o). Ska såklart bli ur-trevligt och förhoppningsvis hittar jag något kul att shoppa. Hade verkligen behövt köpa mig ett par jeans, gärna en sommarjacka och ett par nya sneakers... Hmm...


Kommentarer
Dan

Låter bra du! Ha så trevligt o hälsa alla!

2010-05-08 @ 08:29:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0