Lite shoppaholic-varning sista veckorna...

Har ju blivit lite grejer sista tiden, Albin har fått kläder och skor (hittade ett par urgulliga mjuka Replay dojjor till honom), sedan var jag en sväng på Zara kids och då blev det 2 par shorts inför sommaren och 2 par t-shirts. Har dessutom köpt 2 sommarklänningar och 1 par shorts till mig själv. Behövde dessutom köpa ett par short chaps då mina gamla gått i tusen bitar! Har visserligen haft dom sedan 2004 så det var väl kanske dags för nya *s. Sedan RÅKADE jag visst handla ett nytt schabrak och nytt träns till Melrose inför 3-års testen imorgon... Ooops ;o). Eller ja, tränset är egentligen till Ella men Mels får låna det imorgon (hoppas verkligen inte hon flippar ur och trampar sönder det för då blir jag galen). Schabraket var ju nödvändigt! Har ju bara vita schabrak med div olika färger på kantband och paspoal men jag tror Melsan gör sig bäst i ett helvitt så det var ju bara att casha upp. Men det känns väldigt bra nu, har NÄSTAN bestämt vilket bling-bling pannband hon ska ha till det nya helsvarta tränset, behöver bara ta en liten mannekängtest på henne först ;o)

Sitter nu och äter mat, en gourmet-middag bestående av idealmakaroner och hot dogs, uppiffat med ketchup och "fin-cola" (det är ju lördag) *s. Har varit ute och gjort första halvlek i stallet - nämligen badat Melrose! Hon var kanonduktig, stod som ett ljus mest hela tiden. Hade hjälp av underbara Christine och vi var lika fascinerade bägge två över hur jäkla okomplicerad Melsan blivit (var lite orolig ett tag när hon var yngre *s)... Hann även mocka killarnas box och ta in hästarna så har allt kommit en bit på vägen. Nu är det bara rida Ella, mocka 2 boxar, packa mat till 4 hästar, putsa sadel, träns och ridskor kvar innan jag kan luta mig tillbaka i soffan med ett glas vitt...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0