Frustration

Vissa dagar kan jag bli fullständigt knäckt över ridningen och undra om det verkligen är värt det... Det är så fruktansvärt SVÅRT!! Många gånger vet jag precis hur jag ska göra - i huvudet - men kroppen lyder inte... Hade ett sådant pass i lördags med Ella och jag VILL verkligen få det att fungera men satan vad svårt det är. Det som är mest frustrerande är att det egentligen är basic-grejer som inte fungerar, känner mig som ett UFO. Om inte basen funkar, vad sjutton ska jag upp på hästen att göra då? Kommer ju bara rida sönder henne.

Var jättehängig efteråt men det är ju bara att bryta ihop och komma igen! Sagt och gjort, igår red jag igen och det gick mycket bättre!! För att få bukt på det största problemet just nu (min förbannade vänsterhand) red jag med tygelbrygga. Var jättekonstigt och jag kände mig låst, kunde ju inte dra i den som jag brukar så det var inte utan att man kände sig lätt panikartad emellanåt.... Tack och lov blev det bra och det tydliggjordes vad det är som spökar. I och med att jag försöker ratta runt henne med handen blir jag väldigt svag i min skänkel och det visade sig snabbt exakt hur dåligt jag använder mina skänklar, dom verkar mest hänga där och dingla i ärlighetens namn. Det var ett himla nyttigt pass och efter jag kämpat mig igenom ett hela traven med tygelbrygga och börja använda benen var Ella RIKTIGT fin. Kan jag få ordning på DET är det "bara" min kondis och styrka kvar ;o). När ska man hinna hitta tid att träna utöver barn, stallande och förhoppningsvis kunna umgås med min man??

Red Melrose fre och sön, fredagen blåste det halv storm och varje gång man red upp mot vinden var det som att gå in i en vägg. Hon tyckte det var jättekonstigt men uppförde sig kanon! Blev dock svårt att rida så det blev en kort galopp bara denna dag. Lördag fick lillhästen vila och igår red vi igen. Hon fick lösgaloppera en lite längre stund innan jag satt upp och tyvärr blev det nog liiite för länge för henne. Det var med nöd och näppe jag fick upp henne i galopp när jag väl satt på och hon var väldigt trött! Nu gick hon visserligen ute extra länge innan så hon var nog lite gräs-stinn också men nästa gång ska jag nog hoppa över lösgaloppen innan ;o). Nu är det ju upploppet och hon måste ju orka till helgen! Planen är att rida tis/tor, vilket ger vila mån/ons/fre/lör - borde göra susen. Ska också öka på havren lite grann... Ikväll ska jag försöka mig på att få ordning på hennes otroligt tjocka man! Tack och lov är hon okey med att rycka (Ella blir galen - funkar inte alls) så det är bara att börja. Misstänker att det blir en 2-3 dagars aktivitet, hon har hur mycket man som helst!!! Veckans stor utmaning blir dock att bada henne! Jisses, hur ska det gå?! Melsan är supertramsig när det kommer till slangen så det blir till att svampa trollet, kan ju ta sin lilla tid ;o). Annars är det inte så mycket mer att göra. Det är som sagt upploppet nu, det som inte funkar - tja, det funkar inte helt enkelt... De sista ridpassen nu är bara att fortsätta, försöka peppa och vara positiv så hon har ett gott självförtroende (gäller även matte som är galet nervös inför ridprovet)...

Fiorello blev friserad igår, har gått och värkt på det några veckor och igår var Dagen. Han har ju trots allt gått från föl till unghäst och har nu även fått frisyren att matcha detta. Borta är den långa fjolliga manen och istället har han nu en kort bus-kalufs, grymt cool om jag får säga det själv ;o). Fille var också han totalt okomplicerad med manen, man fick rycka och dra utan några som helst problem! Han är cool min lilla hingst. Känns bra att ha fixat det nu innan betet, vore ju skit om han fastnade med den långa manen någonstans ute (plus man vill ju inte att han ska bli mobbas för han ser ut som en fjolla när han är på grabb-kollo *s)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0