En lång dag är till ända...

... Det är med blandade känslor jag går och lägger mig. Å ena sidan är jag galet nöjd med att jag och Melrose nådde vårt upsatta mål för våren, närmligen genomföra 3-års testet. Å andra sidan gick det inte så bra som jag hoppats på, Mels blev SÅ galet spänd och det var ingen bra spänning utan hon bara stängde av och blev opåverkbar. I lösgaloppen visade hon knappast någonting, sprang bara fram och tillbaka (i trav mest) och var stressad - höll på att ramma mig flera ggr. I löshoppningen var hon rent ut sagt bedrövlig!!! Det var verkligen som att ingen var hemma, helt opåverkbar och konstig. Verkade inte bry sig ett smack att hon slog i bommar, rättade sig knappt något till nästa hopp - bara helt bedrövligt helt enkelt. Är så grymt besviken för jag VET ju hur bra hon KAN hoppa :o(. När det var dags att visa för hand hade hon stressat upp sig så mycket innan att hon var helt slut, hon flåsade som en flodhäst på maraton. Detta gav en väldigt matt visning, kunde bara inte få igång henne ordenligt i traven... Fick iaf poängen 878777 = 44p och en ynka snöplig poäng ifrån klass 1...  TRÅKIGT!!!! Är nu väldigt kluven till vad jag ska göra och inte ang betäckning, ridning osv.. Får väl sova på saken och se hur det känns imorgon?! ... Unghästar...*suck*

Det med positiva är att vi gjorde ett godkänt ridprov där Melsan galopperade mer än hon någonsin gjort - och även i högergalopp!! Är jättenöjd med den biten och det faktum att jag på 5 veckor lyckats rida in min första egna unghäst till ett godkänt ridprov :o). Hade lite hjälp av Elin inför första traven men sedan taggade jag allt upp mig ;o)

TUSEN, TUSEN, TUSEN TACK till alltid lika fantastiska Christine som ställer upp i vått och torrt!!! Du är guld värd!

ps. bilder kommer...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0