1,56 - man tackar!

1,56 hög i manken är Fille denna dag (1,59 över rumpan). Är ju sjutton vad han växer hela tiden, var ska detta sluta?! Då det även var dags för amaskning så tog jag även fram viktmåttbandet och lillskiten ligger stax över 400 kg redan...  Han har vuxit 4 cm på 2 månader, det är en rätt schysst kurva, misstänker att sköterskorna på BVC hade varit stormförtjusta ;o). Tänkte försöka kolla honom varje vecka nu tills han lämnar sin matte, kan ju vara bra att hålla lite koll nu innan och under betet. Insåg idag att det kommer bli otroligt tomt här utan småpojkarna, kan tänka mig att jag kommer gå och titta efter dom i flera veckor innan poletten trillar ned... ;o)

Melrose fick jobba med att galoppera på lina idag, har ju fortfarande inte fått till galopp ifrån ryggen och det är inte jättelätt på linan heller ska jag säga. Hon börjar förstå vad det är man vill nu iaf, är ju ett steg i rätt riktning. Ska rida henne imorgon igen, hoppas bara jag har någon som kan vara med. Känns som att det är dags att rycka sig i kragen och ta den där galoppen från ryggen, kan väl knappast bli studsigare än Ella tycker man?! Hon ska iofs få skor bak imorgon men det BORDE inte spela så stor roll...


Ella tog jag ett lagompass med i paddocken inför morgondagens träning!! Äntligen!!! Är första träningen på 14 månader och jag ser verkligen fram emot det. Ella har ju sina små trix för sig i traven i vänstervarv (börjar galoppera vid hörnpasseringen) och jag hoppas A kan se varför hon håller på, är otroligt irriterande måste jag säga! Annars kändes hon fin idag. Jobbade med gas, broms och servo kan man säga. Vill ju att det ska sitta på plats imorgon på träningen...

Nu är jag så trött så ögonen går i kors! Ber om ursäkt om det är stavfel osv, hoppas ni har överseende.
GOD NATT!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0