Lite hästuppdatering

Blir lite sisådär med bloggandet för tillfället. De sista veckorna har varit helt galna och senaste veckan sedan Gustaf har kommit hem igen har det av naturliga skäl blivit att man prioriterat umgås med familjen... Nu känns det som vi börjar komma ikapp lite. Gustaf står och fixar lunch, Albin tutar runt i gåstolen efter att precis ha sovit en stund - känns som en bra tidpunkt att skriva här ;o)

Har ju inte direkt hunnit aktivera hästarna så mycket heller som ni förstår, har dock börjat sätta igång Ella igen efter 2 veckors "vila". Har varit ute i skogen och haft det mysigt i det soliga underbara vädret som varit, måste säga att en härlig skogstur i solskenet är svårtslaget! Idag var jag däremot i ridhuset och det var helt ok med tanke på omständigheterna. Lite nojjig blev jag däremot för hon fick sprutta av sig på linan innan jag satt och och då blev hon skrämd av något på utsidan ridhuset, brallade loss och slant så hon gick halv omkull (med bakdelen). Tyckte hon såg lite stel ut efteråt men jag vet inte om det var något man stirrade fram eller om det faktiskt fanns något där, får kolla henne imorgon igen.

Jag har börjat med Mels igen, skrittat ute på en grusväg bland annat och hon är jätteduktig. Har börjat öva start och stopp för rösten vilket hon fixar galant. Känner mig verkligen taggad att komma igång med bägge nu även om jag inser att vårsäsongen för Ella är bara att glömma och 3-års testet för Mels har nog glidit ur händerna på oss pga tiden... Men det känns helt okey ändå, ibland är det bara så och sålänge alla är friska och glada är jag nöjd så jag hoppas verkligen det inte blev något på Ella!

Idag har jag dessutom mätt alla pållarna (köpte en mätsticka igår) och det var riktigt roligt, Ella är fortfarande 1,62, Mels 1,64 och lillskiten är 1,52 (10 månader), inte så jätteliten fölis jag har direkt... ;o).


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0