Nu får det faktiskt räcka!

Är så vansinnigt trött på att bära vattendunkar till hagen, saknar mina vattenslangar! Att bära 3 st 25 liters vattendunkar på isigt underlag VARJE DAG är inte jättekul och efter 3 månader känns det i kroppen... Så länge det envisas med att bli minusgrader på natten kan man inte direkt fylla upp ena dagen och vänta tills dom druckit upp för det fryser ju med en gång?! Hoppas att plusgraderna ska krypa in även nattetid så man slipper det eviga kånkandet. Att ena inackorderingen vänder upp och ned på vattentunnan i ena hagen och småskitarna i andra - vareviga dag hjälper ju inte direkt till...

Jag saknar min paddock, den ligger begravd under ca en halvmeter snö *suck*. Gustaf gjorde ett tappert försök att forsla undan snön med vår lilla traktor och han fick fram drygt halva paddocken innan han fick ge upp. Får väl dela upp det på fler ggr gissar jag.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0