Löshoppning

Då har vi varit iväg på löshoppning för uno Boman med Melrose. Jag kände mig lite nedstämd först då hon strulade lite vid lastningen men till slut gick hon på fint. Tyvärr vart vi sena så jag blev rätt stressad, hatar verkligen vara sen!! Jag ringde men dom försäkrade mig att det var lugna gatan, vilket det visade sig vara. Vi kom igång kanske 20 min efter utsatt tid men då var jag redan bra stressad sedan innan, fick inte på Mels tränset, hon förvandlades från ingenstans till värsta stridshingsten som blåste, stegrade och härjade rent allmänt - var hur pinsamt som helst! Misstänker att det var mycket mitt fel för att jag var så stress-speedad men det var inte ett smack kul för det. Lyckades iaf hålla odjuret men kände mig som en idiot! Alla andra stod med sina välartade hästar i träns och jag hade en häst som tokade runt i grimma... Kan inte minnas när jag skämdes så mycket sist. Hur som helst, till slut var det dags att gå in i ridhuset iaf. Mels var lite bängo där med först men det hade jag lite mer överseende med, hon har ju trots allt aldrig varit iväg så själv förut. När vi började med att promenera över bommarna kände jag att JAG iaf lugnade ned mig. Sedan började vi hoppa och jag tappade hakan - Melrose var jätteduktig vilket jag egentligen inte alls hade räknat med! Var helt stum av förundran... Det var idel positiva ordalag från Uno och fick höra från flera håll att jag hade en fin hopphäst... Hmm... Fick ju förklarat att detta minsann var en dressyrdam i rakt nedstingande led men dom tyckte vi skulle sadla om ;o). Var jättekul att hon var så himla duktig och min tidigare skam över hennes beteende innan började rinna av mig. Så här följer hennes skriftliga omdöme:

Hoppvilja - god
Taxering - mkt läraktig
Samarbetsvilja - god 
Humör - vaken, koncentrerad
Benteknik fram - mkt bra
Benteknik bak - bra
Ryggverkan - ok
Rättar sig - bra
Övrigt - bra grundteknik

Detta alltså som debutant... Så nu ser jag fram emot nästa gång om 2 veckor ;o)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0