Löshoppning igen + beslut...

Var igår iväg på löshoppning för Uno Boman igen och det gick riktigt bra även denna gång. Mels var liiiite mer taggad till en början (läs heltokig) och dundrade iväg dom 3 första hoppen och det var med nöd hon lyckades få med sig benen över bommarna. Men sedan skärpte hon till sig, rejält! Efter hennes sista hopp (110) så utbrast Uno "UTMÄRKT, det räcker så"... Inte dåligt för en dressyrdam ;o). Omdömet lät ungefär som förra gången med förändringen att hoppviljan gått från "god" till "mkt god" och humöret gått från "vaken, koncentrerad" till "glad och energisk". Tycker personligen det var en fin omskrivning av tokig... Återigen fick hon beröm för sin fina grundteknik och att hon är duktig på att taxera - kul, kul!!

Vad som var mindre kul var att den lilla damen dagen till ära skulle börja utmana matte och ville inte gå på transporten hem! Det tog oss 50 min att få på skithästen (som förra gången traskade rakt på)... Inte helt nöjd matte efter det. Egentligen är jag inte särskilt förvånad för hon börjar få ett enormt självförtroende, så att hon kommer testa gränserna är ju inte konstigt. Hade bara varit skönare om hon var inriden INNAN detta börjar. Jaja, det kanske inte blir så farligt ändå?!

Tusen tack Christine för att du följde med och stod ut!!

För övrig har jag till 99% bestämt mig för en hingst till Mels, efter mycket velande fram och tillbaka. Väntar bara på några uppgifter om honom innan det blir ett 100%-igt beslut. Hingsten i fråga är följande skönhet:





Bilder från: http://www.lundgren-sporthorses.com/home.html

Denna hingst känns verkligen jättebra så nu börjar det ordna upp sig igen. Har varit lite stressad kring hingsvalet för alla kandidater jag hittat har någon av hingstarna från Mels stamtavla med sig bakom, och jag tror inte på s.k "linjeavel". Det finns så vansinnigt många hingstar så varför ta den vägen?!En hingst jag varit vansinnigt sugen på är Bocelli (som faktiskt funkar stam-mässigt), men hans nackdel är att han har en bred halsansättning och det har Mels med - vågar faktiskt inte chansa... Tyvärr, för Bocelli är verkligen helt ljuvlig! Så nu går mig hopp till Herzendieb istället :o)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0