Klättrande bäbis...

Nu händer det grejer! Den krypande bäbisen har utökat sin repertoar till att även klättra, ställa sig, öppna skåp, dra i sladdar, tugga på sladdar och peta i ungefär allt som man kan peta i... Bäbisens mamma har fullt upp kan man säga! Inser ju såklart att man inte kan linda in honom i bomull (även om jag många gånger velat) och jag har en helt ny förståelse för If reklamen med den tecknade myspappan som sätter kuddar fram och bak på sin dotter när hon ska åka på sin trehjuling... Samtidigt är det vansinnigt roligt för man ser verkligen hur Albins äventyrslusta lyster i ögonen och hur lycklig han blir av sina nya färdigheter. Det är väl helt enkelt bara att stålsätta sig, ramla kommer han ju göra hur mycket jag än vill undvika det...

Detta leder oss osökt in på nästa stora viktiga grej här hemma, nämligen barnsäkra huset! Idag ska jag och Albin ut och shoppa atteraljer för detta projekt, dörrstopp och konsoler står högst på listan. S.k "hörnavrundare" har vi redan inhandlat sedan tidigare. Spjälsängen är sänkt och första grinden till trappan blev levererad i helgen...

Idag kommer även min lillebror att flytta hit. Han ska ju åka och plugga japanska i Kyoto med avresa 9 april och ska bo hos oss tills dess. Det är verkligen ett äventyr han har framför sig min lilla bror och det ska bli jättekul för honom!

Nu kallar min frustrerade son, so long!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0