Hästarna

Jag har faktiskt börjat skriva inlägg flera ggr men så har något kommit mellan och när jag väl är tillbaka är flytet liksom borta. Inser ju att om det ska vara så här underbart väder kommer det helt klart bli lite stiljte mellan inläggen - sorry ;o)

Så vad har hänt sedan sist? Jo skrot-Ella har dragit av sig en sko igen (samma som förra veckan). Blev 2 dagar stående i liten fålla innan den kom på igen, dessvärre hade hon dragit av den rätt styggt så jag vågade inte rida på det denna gången. Igår var hovis här och nu är dojjan på, tack och lov växer hovarna som ogräs så det gick att verka bort rätt mycket = skon sitter rätt bra. Så vi var på't igen igår. Är så skönt att man är lite på hugget själv efter alla knepiga avbrott det senaste året!

Melsan är igångsprattlad igen, har jobbat med henne 2 ggr denna veckan och idag är det premiärridning efter hennes 2 veckors vila. Ska bli kul! Tyvärr drattade hon omkull i förrgår när hon lösgalopperade i paddocken. Benen bara gled undan och hon la sig rätt fint, såg rätt snopen ut själv och det såg nästan ut som att hon skämdes... Lilla söta hästen. När hon väl reste sig kom hon till mig i sakta mak med huvudet lätt hängande och så fick jag "trösta" henne lite innan hon var på hugget igen. Dom är för roliga. Även Melsan hade hovis igår och hon uppförde sig som ett sant A-barn, stod verkligen som ett ljus - duktig unghäst!!!

Har fått rapporter om att Fille har det bra, ska dit på torsdag och hälsa på honom - äntligen!!! Det är jättetomt utan honom hemma, ganska komiskt egentligen. Jag har 2 supergoa hästar men ändå saknar jag honom, han är min lilla skrutt och det är något visst med honom. Ser verkligen fram emot hösten och få börja greja med honom :o)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0