Återdebut på tävlingsbanan

Det är märkligt att det aldrig kan gå som man planerat?! Idag hade jag planerat att komma iväg vid 9:45 men av olika anledningar kom jag inte iväg förrän 10:10 vilket gjorde att jag fick exakt 23 min på hästryggen innan det var dags för mig att återdebutera på tävlingsbanan. Inte helt optimalt men det är bara att bita ihop och göra det bästa av situationen. Ella var spänd men kändes rätt okey ändå - ända tills vi skulle in på banan och Fröken Primadonna INTE skulle gå in?!?! Tydligen var dressyrstaket farligt hux flux... Efter lite trixande kom vi in och då såg hon helt plötsligt transporten där domaren satt och herrejösses vad DEN var farlig!!! Tog en bra stund innan hon ens gick nära, och under hela programmet fick jag kämpa att gå ut henne på den kortsidan... Nåväl, bortsett från den spända delen är vi fortfarande för svaga i galopparbetet men det har blivit mycket, mycket bättre så det var roligt (vi är åtminstone på gång).... Övergångarna från längningar (både trav och galopp) är ju fortfarande inte tillräckligt bra utan där måste jag jobba bättre och jag får inte glömma sista halten (!!) men annars var jag rätt nöjd... Protokollet bekräftade min känsla med 7:or i större delen av travprogrammet, 6:or och 5:or i galoppen. Extra roligt var att jag fick 8:a på skritten som innan varit ett problemområde för oss tidigare! :o) Fick 7:or rakt igenom på allmänna intrycket och det skriftliga omdömet:
Flott häst som rör sig naturligt i uppförsbacke. Blir dock lite lång i galoppen och tappar då undertramp och balans. Stäm av ännu oftare för att bibehålla balans och form. Förbered övergångarna ännu lite bättre.

Var som sagt nöjd redan innan protokollet och att läsa det gjorde mig inte mindre glad. Slutade på 65,9% och hamnade precis utanför placering (12 av 40). Inget att klaga på där även om det kändes lite surt att halka utanför placering så klart (10 placerade). Jaja, det är bara att jobba på och rida bättre nästa gång :o)

Hej hopp!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0