Hänger inte med ju...

Det är ju helt galet vad ekorrhjulet snurrar på för tillfället, hinner verkligen inte med själv ;o). Senaste veckan har varit smockfull med roliga aktiviteter, men jag får nog erkänna att nästa vecka med endast en inbokad dag känns ganska lockande...  Vi har iaf hunnit med träning för A med Ella, men det skrev jag nog ett eget inlägg om. Albin och jag har varit på besök i Skara och även då lyckades jag klämma in en herrans massa saker :o). Första stoppet var ju självklart hos Fille, han såg jättefin ut och har inte tappat något nu efter betessläppet (vilket tydligen är rätt vanligt hos unghästar) så det var skönt. Han verkade känna igen sin matte och var såååå mysig och go, fina Fille-filur! De fyra 1-åringarna funkar så himla bra ihop så det är verkligen kanon. Går tätt, tätt tillsammans mest hela tiden och, verkar det som iaf, med mularna i backen ;o).

Sedan var det dags att åka ut till Petras hästar, Hilma och Blomman löshoppade i paddocken medans jag hade fullt upp med att hålla myggor & myror ifrån Albin samtidigt som han inte skulle äta grus... inte helt lätt kan jag tillägga ;o)... Tittade på stallägarens fina unghästar, Albin fick gosa med katten Claes och vi hade en allmänt mysig stund i solskenet! Sedan åkte vi hem till Petra för att fira Molly som blivit stora tjejen med sin 1-års dag i ryggen. Vi satt ute i gräset, småttingarna lekte och vi grillade - supermysigt! Albin hade köpt presenter till Molly och hon fick ett lika fint tält som Albin har - fast rosa istället. Molly blev ju väldigt fascinerad av tältet hos oss sist dom var här så självklart måste hon få ett eget...

Sedan träffade jag en tjej som skulle testa min sadel jag ska sälja för att slutligen runda av med ett pitstop till hos Fille. Blev kvar en rätt bra stund och kände mig väldigt tillfreds när vi började rulla hemåt. Albin var duktig i bilen både dit och hem så det var ju bra.

Har dessutom hunnit med en femkamp på Liseberg med stalltjejerna från skandinavium, där jag lyckades med bedriften att vinna en delgren nämligen "Stallet" - såklart ;o), Grenen gick ut på att kasta morötter i en hink så det var väl knappast konstigt att man lyckades *hahaha*. Det blev en mycket trevlig fredagsaktivitet vädret till trots! Har inte gjort en femkamp på jättelänge och har glömt hur roligt det var! Vi måste absolut försöka göra det fler gånger i år :o).

Idag har jag varit iväg på möhippa med brunch, chokladprovning, lunch, drinkar på Avalon och allmänt trevligt i härligt gäng. Jag gav upp vid 6-tiden och åkte hem till min rara lilla son, efter 2 dagar i rad på vift kändes det i hjärteroten... Det var verkligen jättemysigt att komma hem, Albin blev själaglad att se sin mamma så det kändes rätt skönt att komma hem som ni förstår. Så nu sitter jag här i soffan och rundar av, sängen hägrar...

Sov Gott Go Vänner!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0