Lite blandat...

Dagarna fortsätter rusa på i ett hejdundrande tempo!! Det är bara att hålla i hatten och försöka hänga på ;o)
Så vad har hänt sedan sist? Albin tutar på, har fortfarande inte fått några framtänder men det är BRA NÄRA nu, han har däremot fortsatt att gå korta bitar men inte "släppt sargen" ännu... Känns väldigt bra att han skyndar långsamt tycker jag för det kommer väl bli fullt ös när han väl sätter igång.

Ella går som tåget, hon har känts toppenfin det sista. Idag ska jag iväg och träna igen och hoppas på samma bjudning som igår. Då var hon så fin att jag av rena lyckoruset fick tummen ur och gick ut och sprang (för första gången på evigheter) direkt efter ridpasset - ni förstår ju ;o). På lördag ska vi åka iväg till Lilla Edet och göra en LB:1 start, mest för att lufta Ella och se hur hon beter sig ute. Är nära nog 2 år sedan vi var ute sist och jag är supernervös! Har efter mycket meck lyckats lösa barnpassning då Gustaf skulle på svensexa. Min käre far åker med och agerar "tävlingsmoffa". Blir en tidig morgon men å andra sidan är vi snabbt hemma igen, hit and run känns som en bra plan... Blir spännande, målsättningen är att Ella ska uppföra sig och att jag ska hålla nerverna i styr så vi kan göra en godkänd ritt och undvika felridningar som tycks vara mitt trademark när jag är nervös... Håll tummarna!

Melsan var meningen att jag skulle rida juni ut men hon är inne i en rejäl växtperiod så hon har faktiskt fått sommarlov. Har pratat med en kompis som har sin gård precis vid fin-fina ridvägar så Melsan ska få åka och bo på hennes gård ett par veckor när jag ska sätta igång henne. Blir perfekt att kunna rida igång henne ute :o)

Altanen börjar ta form, sakta men säkert. Än så länge har jag inte gett upp hoppet om att ha den klar till midsommar - spänningen är olidlig ;o)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0