Ett bra dagsverke...

Idag var det meningen att jag skulle iväg och träna med Ella, tyvärr drog hon av sig en sko igår - för andra gången på en vecka (!!) och såg verkligen bedrövlig ut i hoven så jag fick ställa in :o( (hoppas verkligen att det går att fixa till av hovis på fredag när han kommer)! Detta gjorde mig vansinnigt besviken och fast besluten att göra något "ordentligt" av denna dagen i och med att mamma var här med Albin. Sagt och gjort, det var bara att kavla upp ärmarna och köra på. Fick hux flux för mig att riva vår altan då vi är sugna på att göra ny. Den vi har är i bedrövligt skick och det blir inte att man använder den vilket är supertrist. Så nu var det dags, jag rev upp hela altanen HELT själv idag, är grymt nöjd och inte lite mör ;o)... Så nu är Gustaf ute med traktorn och schaktar bort gruset som låg under den vi hade, den nya ska vara "ren" under.  Målsättningen är att vi ska ha den nya klart till midsommar! Inser ju såklart att det är lite optimistiskt men vi får ju försöka iaf :o)


Före... (japp - jag hade sällskap, Ella fick lyxa till det och drälla i trädgården en stund *s)


Efter. Syns tyvärr inte så bra men altanen är nu borta :o)


Sally inspekterar mattes dagsverke


Är väldigt mysigt med egen gård måste jag säga... Ella gick och betade runt mig när jag höll på. Ibland är det inte dumt att vara "skadad" och behöva specialbehandling ;o)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0