Ännu en träning

Ännu en rolig träning är rygglagd och tävlingsdebuten kryper illavarslande nära. Var hos A igår och Ella var INTE rolig till en början. Brunstiga ston kan verkligen vara helt bedrövliga... Hon gick bara och knipte, klämde och vägrade ta skänkeln - efter ett tag fick jag nog och kickade till henne lite extra ett par ggr, till slut tog hon skänkeln med besked och for iväg i en traditionell Ella-rodeo... *suck*. Så himla typiskt, det är allt eller inget med den lilla damen. Tack och lov satt jag iaf kvar och resten av ridpasset var riktigt, riktigt roligt. Ella var hur fin som helst och galoppen var en fröjd att rida. Fick ihop henne lite extra och kunde bibehålla formen, hon har ju en tendens att slå sig fri både i fattningarna och på långsidorna men nu gick det banne mig att hålla kvar henne. Superkul! Fick även till riktigt fina längningar i mellantraven med rejält påskjut (det är hon normalt sett jätteduktig med men av någon anledning har jag inte fått till det på ett bra tag). Så på det stora hela blev det en lyckad och rolig träning! Är bara så tröttsamt med envetna märrar ibland, ni anar inte vad jag längtar efter att får rida Fille, en valack känns som rena drömvinsten efter ridning på brunst-Fia. Så som ni förstår fick jag inte med mig samma häst som jag red på dagen innan ;o) 

Jaja, idag får jag ta ett kort pass iaf och känna igenom henne, verkar vara rena lotteriet från en dag till en annan hur hon är och imorgon är det ju dags för återdebut på tävlingsbanan... Blir spännande helt klart ;o)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0