Roliga ridpass

Denna veckan har varit späckad med roliga ridpass! I måndags red jag och Christine iväg till dom urfina ridvägarna vi har "hittat". Det har ju visat sig att vi kan rida till Hålta ridklubbs anlagda ridvägar och dom är helt ljuvliga. Är dessutom helt super att jobba Ella på uteritterna för hon får (som säkert alla andra hästar) en sån galet underbar bjudning då! Tis jobbade vi i paddocken och det gick riktigt bra. Hennes form börjar bli mycket bättre i trav och galopp, högergaloppen kändes kanon men vänster har vi lite problem med fortfarande. Orsak? Jo det är att hon går och tränger ut höger bogen, tar inte min innerskänkel och då "kompenserar" jag genom att tjuva i innertygeln istället... (Petra hjälpte mig lite med detta). Ska jag behöva "gymma" för att stärka upp min vänstra kroppshalva?! Ons blev det vilodag, tor och fre hade jag Petra som hjälpte mig och vi har kämpat på duktigt! Måste säga att det har varit otroligt privilegerat att ha Petra på hemmaplan, det är synd att hon envisas med att bo kvar i Skara och inte flyttar hit istället *hahaha*.

Idag ska jag känna igenom Ella lite lagom inför morgondagens tävling. Det blir allmänt fix med knoppning osv för att runda av med en god middag ikväll ;o). Ska faktiskt bli riktigt kul att tävla imorgon, är inte jättetaggad egentligen men det ska bli kul. Jag hoppas hon uppför sig och har släppt fjanterierna från sist vi var ute (dressyrstaket var farligt, domartransporten farlig osv). Denna gång ska jag däremot se till att få en bra och tidsmässigt lagom framridning och inte 23 min på hästryggen inkl framskrittning... Misstänker att den minimala framridningen bidrog till Ellas fjanterier. Hoppas iaf på en bra ritt utan felridningar (nytt program och lång bana), att vi kan ligga på samma poäng vi brukar i travprogrammet och kanske förbättra galopp-poängen lite här och där?! Av startlistan att döma är det tuff konkurrens och många stammässigt intressanta hästar så vi får väl se, såklart vill jag ju ligga på minst 65% och placering... ;o)

Christine - jag hittade kartan, den finns här: http://www.stallravo.se/ridslinga.JPG


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0