Yepp - hon är ljuvlig!

Nu fick jag äntligen tummen ur och spatserade bort till ridhuset med Ella. Har hållt igång henne en vecka med longering, långa promenader i skogen och tömkörning men nu var det dags. Har varit så vansinnigt ridsugen men dragit mig lite för att gå bort. Hon är verkligen ur-tramsig i manegen när hon är igång så att hon skulle vara det under igångsättning efter en vintervila behöver man ju inte vara Einstein för att lista ut... Kändes lite tröstlöst med att vara så grymt ridsugen och veta att det ska balla ur för hästen är prillig, man vill ju att det ska vara alldeles underbart ;o). Tog med mig longerlina och inspänning för att värma upp med det och sedan sitta upp en stund därefter. Ella var förvånansvärt lugn och dämpad på linan, vilket på Ella-språk betyder att hon "bara" fyrtaktade, brallade och bockade en sisådär 6-7 ggr på linan - med tillhörande balanstrav á lá arabisk stridshingt efteråt givetvis...

Efter dryga kvarten på linan satt jag upp på en rastad men laddad häst och jag saknar ord! Vi har ju inte varit i ett ridhus sedan mars? April? Att Ella har känts kanon i paddocken har jag ju tyckt länge men HERREGUD vad härlig hon var med lite mer svikt i underlaget! Hon fullkomligt dansade fram och då joggade vi mest bara runt... Underbara, härliga hästen! Som grädde på mostet höll hon sig på mattan utan några stolleryck - mattes darling!!!

Nu är det dags, vi är laddade och vi är redo - byten here we come... Ser verkligen fram emot 2010 ;o)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0