Vi bor på västkusten ju!!!

Så hur i hela fridens namn kan vi ha så mycket snö - och så många minusgrader- och så länge?!?!?!? Okey, jag kan sträcka mig så långt att det är verkligen jätte, jättefint med all snö. Man ska inte förringa en vinter med mycket snö. MEN det finns några nackdelar... Är exempelvis inte jättekul att pulsa fram och tillbaka i 20-30 cm snö vid utsläppen, det är urtrist och fruktansvärt jobbigt att vattenslangen till stallet fryser så man måste kånka vatten (fördelen är iofs att man inte behöver gå på gym av något av det ovan nämnda utan får fin-fin vardagsträning *s)... Det är vansinnigt tråkigt att det är blank-is under den fina härliga snön i halva paddocken så jag vågar inte rida där, för jag är inte helt säker på var isen ligger (ingen fördel här alls)... Detta ledde ju till att Ella fick vila ett par veckor. Har inte gjort något med henne sedan 22:e december och hon verkar iofs inte särskilt ledsen över det. Har dock kommit på mig själv med att vara kinkig och lättstött det sista (Gustaf tycker inte jag är särskilt kul då han hamnar i skottelden). Så kom jag på varför och orsaken är kyla kombinerat med ridabstinens! Så nu vill jag komma igång, men jag är verkligen inte bra på kylan och då ska vi inte ens tala om brall-Ella!!! Exakt hur kul tror ni att det är att sätta igång en vintervilad Ella i 15 minus??? Hujedamig...

Planen (som jag precis utarbetade) innebär en igångsättning med 3 veckors tömkörning - smart va?! på så vis hinner jag få henne lite lagom rastad tills jag klättrar upp plus att kylan hinner förhoppningsvis lägga sig! Men vad för man inte för att komma igång igen. Bokade biljetter till Patrik Kittels clinic på Kungsbacka ridklubb och bara själva bokandet av biljetter gjorde att det sög till i ridtarmen... Får ju verkligen ha dammat av Ella tills dess för jag misstänker att man kommer blir redigt inspirerad och då vore det attans om hästen inte ens var i närheten av att växla upp... Extra roligt var att Gränsbos hingstar ska delta så sannolikheten att Filles pappa kommer är stor - jippie i så fall!

Nej, nu tror jag att för många timmar ute, kombinerat med ett halvt glas vitt vin börjar ta ut sin rätt (man klarar inte mycket nuförtiden *s), är så där gott mosig och krypa ner under täcket känns ganska så lockande just nu...

Until we meet again...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0