Varför inte välling?

Ännu en slö morgon råder i Ellabo. Albin tutar runt i gåstolen, jag sitter med en kopp te vid köksbordet och surfar (givetvis med tillhörande avstickare för att hjälpa Albin loss när han kört fast i ett hörn eller inte kommer över någon tröskel här och var *s). Snart är det dags att gå och ta en liten tupplur för barnet och hans slöa moder ;o). Först därefter brukar vi "börja" vår dag på riktigt... Att vi är så morgonslöa är ju direkt avhängt av att den lilla busungen vaknar femtioelva gånger per natt fortfarande. Vet ärligt talat inte riktigt vad vi ska göra åt det. Har börjat ge honom vatten på natten då han oftast vill snutta när han vaknar och det har väl iofs minskat hans antal vakningar marginellt. Min dröm är att han ska nöja sig med att vakna EN gång per natt, det hade jag grejat utan några som helst problem - men det är alldeles för långt borta för tillfället...

Hade förhoppningen att han skulle sova längre om han fick välling när han skulle sova "för det gör alla barn" som det så fint heter på BVC. Yeah right - mitt barn vill inte ha välling! Välling som ska vara det godaste som finns för kidsen?!?!?! Havregröt går bra, men havrevälling är INTE okey. Inte majsvälling heller för den delen... Varför gillar inte mitt barn välling?? Visst, nu är det väl inga problem att ge honom gröt istället egentligen, men man vill ju kunna ge honom välling på flaska i sängen så han kan ligga där och äta själv (ser så himla gulligt ut när barnen gör det) och att han somnar mätt och go därefter.

Jaja, inser ju att detta är inga värdsliga problem och det kommer väl lösa sig efter hand. Tills dess får jag väl offra mig och sova en extra tupplur på morgonen... *hahaha, stackars mig*


Kommentarer
Anonym

Har du provat om han gillar tillägg?

2010-01-21 @ 19:45:33
Jennie

Vad för tillägg menar du då? Bröstmjölksersättning?

2010-01-21 @ 19:54:40
Ann-Marie

Ja just det

2010-01-21 @ 20:14:44
Jennie

Var faktiskt ett tag sedan, kan ju testa igen :o). Tack för tipset!

2010-01-22 @ 09:34:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0