Häst

Då har Mels tappat ytterligare en tand och "årets skörd" är därmed avklarad :o). Känns bra för då behöver man inte oroa sig över det när jag rider igång henne på allvar inför 3-års... Annars har jag "ridit" henne fram och tillbaka i stallgången ett par gånger och det är cool-lugnt. Det är ju skit att det är blankis under snön i paddocken för nu är det verkligen dags! Får helt enkelt trotsa det mesta, ta tjuren vid hornen och börja ute i ena hagen. Lite nervigt såklart för det är rätt mycket mer yta för henne där att sätta av på... Å andra sidan, rätt mycket snö borde resultera i mjuk landning vid ev ofrivillig avsittning.

Med Ella har det inte blivit så mycket av denna veckan, hon hade planerad vilodag i måndags (hade tyvärr inte hört om den analkande snöstormen, då hade jag såklart tagit onsdagen istället), longerade henne i tisdags, i onsdags blev det ju då inget pga vädret och igår hann jag inget annat än att longera henne igen... Idag får vi se om jag hinner bort till ridhuset innan deras lektioner börjar. Ingen höjdarvecka direkt. Imorgon vankas clinic med Patrik Kittel i KBA vilket ska bli jätteintressant och jag hoppas innerligt att Figaro kommer!

*hoppas, hoppas*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0