Fastrullning, tappad tand och Ella håller sig på mattan.

De senaste dagarna har varit händelserika med avseende på hästarna! Igår fick Fille problem när han lyckades med konststycket att rulla fast för hundrasjuttionde gången! För inte så länge sedan var det inga större problem när man upptäckte det för det var bara att ta tag om frambenen och rulla tillbaka lillskiten ;o). Nu däremot - inte så liten längre!!! Jag stod och slet rätt länge själv med honom utan framgång och när Gustaf kom ut för att hjälpa mig trodde han att han kunde göra som vanligt och grabbade tag om frambenen... Inte utan att jag var tvungen att skratta mitt i allt för det såg rätt kul ut... Vi fick iaf loss Fille och denna gången var han rätt spak efteråt och ville gosa en bra stund med matte som inte direkt var svårflörtad ;o)

Mels har börjat beta av på listan mot livet som stora tjejen, hon har nu tappat en tand, har haft benen lindade och står med BoT paddar bak (har varit svullen i ena bakbenet ett tag). Har nu även suttit upp på henne igen och även lyckats med konststycket att skritta henne i säkert 5 hela steg... Hon är så duktig med uppsittningarna nu att det är dags att växla upp - och hålla tummarna att det inte blir några ofrivilliga AVsittningar ;o). Känns tyvärr lite kymigt att börja mitt i smällkalla vintern men nu måste vi köra på ett par veckor så vi hinner med inför 3-års. Fördelen är väl då att man iaf landar mjukt i all snö...

Ella tuffar och går. Jag har varit riktigt ståndaktig de senaste veckorna och traskat bort till ridhuset i både mörker och kyla. Nu ska vi igång på riktigt! Ella känns oförskämt trevlig med tanke på hur denna vintern varit och jag tackar såklart min lyckliga stjärna för det. hon är verkligen en fröjd att rida och än så länge *peppar, peppar* har den lilla primadonnan hållt sig på backen! På lördag är det dags för clinic och jag misstänker att man kommer bli rätt taggad efter den så då är det skönt att hon är igång så man "bara" behöver växla upp :o)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0