Det är mycket nu...

Förstår inte vad som händer, dagarna rullar på i ett rasande tempo och det finns så mycket utöver det man hinner som man VILL göra... Men jag har inte lika mycket energi nu, kylan tar ut sin rätt och jag kommer på mig själv att välja en slapparstund i soffan under en gosig filt före att röja upp här (ser ut som om en tornado dragit förbi) eller tvätta eller något annat från den där "måste-listan"... Okey, kan erkänna att det inte är dom roligaste aktiviterna som ligger i andra vågskålen men det måste ju trots allt göras förr eller senare... ;o). Till mitt försvar får jag väl säga att jag inte varit hemma 3 kvällar denna veckan och då blir det genast lite svårare att hinna. Då Göteborg Horses Show snart börjar och jag i år ska vara assisterande stallchef har det dragit igång med en del möten, scheman ska skrivas och en hel del annat ska planeras. Det är verkligen jättekul! Om bara 6 veckor drar tävlingarna igång och jag längtar!!! Det är märkligt med att jobba i stallet på GHS för man jobbar frivilligt i 10 dagar, galet långa pass. Det är hur mycket som helst att göra, man hinner inte se mycket av tävlingarna och sista dagen är man så trött att man inte vet vad man heter - men vi har så vansinnigt roligt i gruppen så man gråter när det är dags att bryta upp... Bara en vecka efter tävlingen längtar man till nästa... Helt sjukt egentligen ;o)

I år kommer det (utöver dom vanliga tävlingsklasserna såklart) vara en clinic med Pether Markne och Maria Gretzer där dom ska varva hoppning och dressyr, 4 hästar från Flyinge kommer visas upp i olika utbildningsnivåer - kommer bli jättebra tror jag. Det kommer bli en 6-bar hoppning som showklass - det är ryttarnas egen önskeklass och brukar inte vara med annars. Sådana höjdhoppningsklasser är alltid spännande att se! Tinne Wilhelmsson vill tacka av Solos Carex hos oss i Göteborg och det är ju såklart sorgligt att han ska pensioneras men man är alltid smickrad av att få tacka av dessa fina meriterade hästar i hos oss i Götet! Sedan kommer den här mannen och visar upp sina hästar:


Honza Bláha håller som ni ser på med frihetsdressyr och det ska bli riktigt spännande att försöka se live...

Annars var onsdag 13 januari dagen som Ella blev avdammad igen ;o), nu får det liksom vara nog! Är så grymt sugen på att komma igång och nu kan man inte längre vänta på att kylan ska försvinna utan det är bara att ta tag i det och ge sig ut. Äligt talat tycker jag inte det är LIKA jobbigt med kylan längre, man har på något sätt vant sig vid den och anpassat sig lite. Så nu ska jag sätta mig och planera upp våren för Ella och Mel. 3-års testet går ju i år på Troja vilket jag tycker är kanon!! Så underbart nära :o). 16 maj bär det av stapeln för Mel. 3 mars får hon på sig dojjor och då är det dags att sätta fart inför visningen, efter får hon vila ett tag. Ska bli vansinnigt roligt!! Hur våren ser ut för Ella vet jag inte ännu, tänkte sätta mig ner och kika på tävlingsterminen men rent spontant blir det nog inte debut förrän efter Mels är visad känns det som, men det kan ju ändras om jag hittar någon trevlig tävling innan dess... ;o)

Nu låter det som att Albin vaknat igen så jag får ila :o)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0