Inridning, semester, hingst-rymning och lite annat smått & gott...

Ojojoj, nu har jag varit lite sådär med uppdateringar det sista *oops*. Det har ju hänt MASSOR!! :o)

Jag har skrittat Mels i paddocken 3 ggr, sista gången hade jag dessutom tyglarna på och började "pilla" lite med bettet. Hon har varit kanonduktig!! Bryr sig inte ett smack om att jag sitter på ryggen utan knatar på, glad och nöjd med livet... So far so good! Nästa steg är att jobba in grundkommandon så man kan börja rida ordentligt. Tänkte köra på med henne lite intensivt fram till skandinaviumjobbet börjar (19 feb) och sedan får hon vila tills vi är hemma från vår semester igen...

... vilket osökt för mig in på det faktum att vi ska åka till Fuertoventura i mars! Resan är bokad, betald och "klar". Vi kommer bara vara borta en vecka men det ska bli underbart att få komma iväg och ha lite semester. Vår första semester som barnfamilj, ska bli spännande :o). Albin har såklart fått sitt första pass - hur sött är inte detta?! ;o)



Allt är kirrat, vi har husvakt hela veckan som dessutom fixar morgonfodringar och utsläpp, mina ljuvliga inackorderingar tar hand om alla hästar hela veckan *tack, tack, tack*. Känns lite skrämmande för kontrollfreaket såklart men det ska säkert gå fin-fint! Får bara hoppas att Fille & Calle håller sig i sin hage! Igår roade dom sig med att rymma in till de brunstiga brudarna, vilket kunde bli spännande värre om vi inte upptäckte det DIREKT det hände! Fick lagat staket och flyttat över damerna innan småskitarna hann att förstå vad som hänt... Så nu är det något modifierad hag-logistik som gäller. Då småttingarna vill till Mels får hon och Ella gå i en hage och Brio och nya hästen Hottie i en annan. Känns bättre om "bara" mina hästar är i hetluften ;o). Eller ja, det känns ju inte alls BRA att småttingarna kommit på hur man går igenom staketet men ni förstår nog vad jag menar. Får hoppas att dom håller sig på rätt sida helt enkelt!

Ella tuffar och går, hon har känts riktigt fin men har rätt taskig kondis - men vem har inte det?! Är iaf jättekul att ha kommit igång igen! Igår fick hon dessvärre stå för jag har blivit TOK-förkyld! Har ont i halsen, näsan rinner konstant och jag känner mig febrig. Inte alls kul! Synd om mig faktiskt...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0