Flocken samlad igen

Jag har konstaterat att om man envisas att ha 4 hästar är sannolikheten rätt stor att NÅGON alltid tycks dra på sig NÅGOT... Ella trampade snett häromdagen när vi var ute och vrickade sig lite lätt. Verkar inte vara någon fara men hon får vila en vecka eller 2 nu. Vägarna häromkring är för luriga så det är väl lika bra, men ack så tråkigt för nu har ridsuget börjat sätta in. Dessvärre är jag FORTFARANDE krassligt så det är väl på sätt och vis lika bra...
Däremot har Fille fått en skada, när jag kom ut i förrgår och skulle kvällsfodra var ena bakbenet tjockt som en trästam! Visiterade och hittade ett sår i karleden som jag misstänker är boven i dramat. Fick efter lite tramsande undersökt såret och det ser iaf ytligt ut. Ingen direkt värme i benet och ingen feber. Gick ut i paddocken för att röra lite på honom och svullnaden går ner när han rör på sig så det är ju positivt. Har haft lite bevakning sedan och han är rätt svullen på morgonen men det går ner när han rört sig, imorse var det lite bättre totalt sett. Så det går framåt iaf. Måste däremot erkänna att jag ibland glömmer av mig när det kommer till Fille. Han är ju så vansinnigt snäll och en fröjd att hantera, men det jag glömmer är att han är en 19 månader gammal halvblodshingst på 1,60 +... När jag var ute i paddocken häromdagen (klockan var väl 21 någonting för jag skulle egentligen kvällsfodrat när jag såg svullnaden) så gick jag ner och tog inte hjälmen med mig, gick ett par varv i skritt och tog någon långsida i trav, så lång allt väl... Skrittade lite till och skulle sedan trava igen för att dubbelkolla och då exploderade prinsen och ville leka! Det var stegringar och ben som sprattlade åt alla håll... Jösses, var ren tur att han inte träffade mig! Fick iaf kontroll på djuret rätt fort igen men fan vad klantigt av mig! Jag VEEEEET ju att han är en sprallig och lekfull unghingst... Jaja, nu gick det ju bra och jag lärde mig en liten läxa. Får bara inte slarva med hjälmen när ungtupparna ska hanteras...
                   
                                                Fille innan det brakar lös...

Melsan fick idag gå ut i stora hagen med kompisarna igen och det är en väldigt nöjd Melsan som myser i snön :o). Tyvärr började Ella bitcha direkt och försöker nu styra den fulltaliga flocken med järnhand! Mest är hon på Mels som tycks vara den som utmanar mest och jag hoppas verkligen "lillsyrran" ger sig snart så "storsyrran" kan tagga ner. Vore ju skit om hon får in en träff och Melsan blir skadad igen... Jaja, det får vi ta då i så fall. Nu tänker jag njuta av det faktum att alla är ute i stora hagen igen och det är jättekul!!

                        
                        Hela flocken samlad igen, känns väldigt skönt måste jag säga :o)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0