Undrens tid är inte förbi...

Igår hade jag lite bråttom i stallet för vi skulle åka till Jönköping och hälsa på Gustafs mamma, planen var iaf att rida ut en sväng med Ella så hon inte blev ståendes i dagarna 2 då vi inte räknade med att komma hem förrän kvällsfodringen. Kom på snilleblixten att "om jag inte sadlar går det ännu fortare att komma ut" varpå jag tog beslutet att rida BARBACKA... på ELLA... Dessutom var det svinkallt ute så jag tänkte att det skulle vara varmt och mysigt att rida barbacka med gossigt täcke på Ella... Hehe, eller hur ;o)

Modigt eller dumdristigt fick helt enkelt uteritten visa men hon har ju varit väldigt cool de sista veckorna så jag tänkte att jag chansar - OCH DET GICK HEM!! Hade helt otippat en kanonmysig uteritt på Ellamonstret barbacka med bara ett par tramsigheter (inget allvarligt tack och lov)... och inte nog med det, jag TRAVADE dessutom! Inte helt lätt ska jag villigt erkänna för jag satt och vobblade till en början (bålmuskelatur vad är det?! Man hade verkligen behövt rida barbacka lite oftare för att jobba med sitsen för jag kan banne mig inte komma på något som är mer effektivt), men efter en stund fick jag lite snits på det! Förstår ni vilken grej?!?!?! Det är ju helt fantastiskt och jag var så stolt över mitt lilla monster så ni anar inte... Ella - barbacka... Hihi! Kan inte säga här och nu att det ska bli ett stående inslag i vårt träningsupplägg men nyttigt var det, inget snack om saken...


Bildbeviset!! Michelinfiguren i orange jacka är jag om någon undrar ;o)


Albin var såklart nyfiken och vi vinkade glatt till varandra medans Albin tyckte det var kul att mamma och "Jack" (såklart) var utanför köksfönstret... Söta unge...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0