Promenad x2

Hihihi vad unghästar kan vara tramsiga ibland! Har ju pratat med grannen om ridhuset och idag tänkte jag knata bort med Melsan och miljöträna. Promenaden bort ska normalt sett ta 15 min (max) och idag tog det oss 35 min att ta oss dit för det var MASSA farliga/spännande/äckliga/roliga saker att titta på längs med promenaden. Väl där var porten till manegen fullkomligt LIVSFARLIG när jag skulle öppna, trams-Fia stegrade och kastade sig av ljudet men när det var dags att gå in var det inga som helst problem?!?!? Tog ett par varv i ridhuset mest för att insupa atmosfären och det var lite tittigt på sina ställen men inga direkta konstigheter. Hemvägen gick betydligt fortare, tog inte mer än 15 min och gick utan några större problem och väl tillbaka i hagen var det en trött men nöjd liten häst som började mumsa på sitt hö... Söt.

Stallade och fixade innan det var dags att plocka ut nästa primadonna för rastning. Dessvärre hade klockan i vanlig ordning sprungit iväg så det blev en kort promenad med henne. Kändes som att huvudsaken var att komma ut och lufta henne lite. Ella verkade så nöjd och tillfreds med vår dryga halvtimme ute och är Ella nöjd, är matte nöjd ;o). Det är så härligt att vara ute och promenera med dom nu, det är något visst med snö ändå...

                 
                    



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0