Julbak

Igår fyllde min lillebror Daniel år - GRATTIS, GRATTIS :o)

Dagen till ära kom syster hem till oss och vi hade julbak på schemat. Ringde upp Daniel på Skype för att dela med oss av vårt julstökande och visa upp våra fina pepparkakor. Det var en lite smådragen bror på andra änden då han varit ute och partajat och jag tror minsann han fick ett litet sting av hemlängtan och hade nog bra gärna varit med oss i stökandet. Vi hade en extremt produktiv eftermiddag/kväll och hann med 6 olika sorter! Nu när jag tänker efter var det synd att jag inte gjorde slag i saken och fortsatte med en till som jag tänk för att få 7 sorters kakor... men, men... Ví fick iaf ihop lussebullar, pepparkakor, wienernougat, marsipanchoklad, hasselnötsfudge och käck :o). Albin lyckades både mjöla ner sig och mumsa sig mätt på pepparkaksdeg, och då försökte vi verkligen passa honom från degen!! Haha, det blev väldigt lyckat och vi ska helt klart göra tradition av detta framöver :o)

                      
                                 Pepparkaksdoft sprider sig i huset, myyyysigt!!!

                    
                        Gustaf fick ta hand om lussebullarna och dom blev exelente!!
                   
                    
 Albin mumsar pepparkaka och Tyko står i givakt bakom i hopp om att något ska trilla ned ;o)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0