Foderinpackning och igångsprattlad Ellahäst

Reagerade häromdagen på att Mels box var överhopad med lämnat hö, vilket inte alls är likt henne utan hon brukar mumsa i sig rätt bra. Sedan såg jag tuggade "höbollar" liggandes överallt?! Blev genast orolig så jag ringde veterinären och troligtvis har Melsan fått foderinpackningar. Ska in med henne till vetten imorgon (känns sådär lagom kul att ge sig ut på vägarna med släp som vädret är nu). Som ni förstår VÄRKER mattes hjärta då lillstrumpan knappt får i sig någon mat alls och oron för kolik har kommit som ett brev på posten... Men som sagt, imorgon ska vi åtgärda detta bedrövliga för stackars hästen. Kan bara tänka mig hur ont det gör, vet ju själv när visdomständerna växte ut och man fick inflammation i tandköttet... usch!

Hon verkar ändå vara vid relativt gott mod, men lite hängig såklart. Har lagt aktivering på hyllan tills hon är okey i munnen igen. Tyckte nog att hon hade haft sin dos av tråkigheter för året! Håll nu tummarna att dom får fixat det snabbt och lätt och lillhästen blir bra på nolltid...

Tack och lov verkar yin och yang i jämnvikt och Ella har iaf blivit officiellt igångsprattlad efter sin kortare vila. Dag 3 var det idag och vi hängde på Madde & Monki ut i skogen. Det snöade ganska duktig och det var ju inte direkt någon tropisk värme - men det var supermysigt att pulsa i snön i skogen. Ella, som brukar bete sig "lite sådär" när man är ute var dagen till ära ett sant A-barn och om det var tack vare Monkis trygga stöd eller att hon bara tycker det är skönt att få komma igång igen det vet jag inte, men jag tackar min lyckliga stjärna för den exemplariska primadonnan och hoppas det fortsätter ;o)

                      
                                   Madde och Monki tog täten, skogen nästa!

                    
                        Mysigt att komma ut i skogen och pulsa, Ella var supernöjd :o)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0