Fascination

Vi har fått en stor papperspåse med gamla avlagda leksaksbilar från kusinerna, någon gång då och då plockar vi fram en "ny" till Albin som han får att leka med och det brukar vara väldigt uppskattat. Idag fick han en "ny", en gul ambulans med ÖPPNINGSBAR BAKLUCKA!!! Ni förstår ju hur spännande det är! Ingen bil han har idag har en baklucka man kan öppna, dörrar javisst men baklucka!! ;o) Albin leker nu glatt med sin nya bil medan den ömma modern lagar mat...

                       

Idag har för övrigt varit en rätt jobbig dag, jag har mått skit då min förkylning växlade upp IGEN. Har gjort slut på en rulle toapapper bara idag för näsan rinner så och det är verkligen inte kul! När Albin sov middag förut funderade jag på att gå ut och mocka (brukar göra det för det är skönt att ha det fixat innan hästarna kommer in) men idag hade jag verkligen ingen lust så jag stannade inne istället. Funderade på att slipa och spackla sista väggen i arbetsrummet men det orkade jag inte heller så jag slappade med en kopp te framför datorn istället. Kändes lagom. Så nu väntar jag på att Gustaf ska komma hem, dessvärre skulle han bli sen idag så det lär ju dröja en stund till. Just det faktum att det hinner bli sena kvällen innan dess gör ju knappast att man blir mer motiverad att gå ut i kylan för att mocka och aktivera de fyrbenta vännerna... Burr...

Igår gjorde jag graveyard-skiftet i stallet och det är förmodligen därför jag är så mycket sämre idag - var verkligen svinkallt!! Var ute i paddocken med båda damerna då det visade sig att på ena volten låg det tillräckligt mycket snö för att kunna longera Ella en stund -kalasbra! Melsan tömkörde jag för första gången sedan i våras någon gång och det gick väl rätt bra - i ena varvet. I andra varvet vill hon inte gå fram riktigt utan vänder sig och håller på. Så var det redan i våras när jag hade henne på lina av någon anledning. Det spelar inte heller någon roll om det är rakt fram eller volt vilket är lite märkligt men det är väl bara att fortsätta öva. Tog hennes första trav igår och det kändes ju såklart väldigt roligt. Lite snöpligt är det ju att hon nu är redo för igångsättning. Känns inte jättesmart att klättra upp på en 3-åring under igångsättning mitt när det är årets första köldknäpp. Tänkte försöka ett tag med töm men det är ju inte lätt när man är ensam och om det strular som igår :o(. Jaja, får klura lite och se vad som funkar bäst... Oavsett är det skönt att hon är på banan igen!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0