Fredag

Jag sitter framför datorn och sippar på mitt te som jag värmt på för tredje gången i micron, Albin leker med en traktor i sin borg och är frustrerad över att den inte kan köra över bollar med ca decimetern i diameter... Hmm, ja visst är det vansinnigt dumma bollar?! ;o) Ute skiner solen trots rapporter om oavbrutet regn under hela fredagen vilket gör att dagen känns som något av en bonusdag och att detta fantastiska på något sätt måste firas. Men hur?! Gustaf är på jobbet igen och jag misstänker att han inte kommer hem förrän sent idag då han har en leverans att göra och det strular med komponenterna... Så jag och Albin får väl tillbringa eftermiddagen på altanen och ha det allmänt gott helt enkelt. Fika lite, mysa lite, leka lite... Man kan ju onekligen ha det sämre. 

Hästarna går i sina respektive hagar och verkar ha en skön dag, just nu är det skugga och dom verkar njuta av det. Jag har varit ute och kollat till Ella och Melrose, gett dom sitt lunch-hö och mockat. Melrose fålla är ju inte direkt stor och hon har knaprat av de grässtrån som fanns att tillgå och jag funderar på om vi ska göra en ny till henne. Tack och lov är lilla hästen på bättringsvägen, hon går mycket bättre även om hon fortfarande är rejält halt och man märker på humöret att det håller på att vända. Skönt... Ska ringa Åby och höra med dom om vi ska satsa på 2 eller 3 veckor för återbesöket, har ju gått snart en och en halv.

Nähä, nu var teet kallt igen...





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0