Holy cow vad dåligt!!!!

Jag har idag ridit tidernas SÄMSTA ridpass på en häst som såg ut som Ella, lyssnade till namnet Ella men jag vetisjutton om det verkligen var hon... Om ni tänker er den absolut trögaste och mest lata ridskoleponny ni kan tänka er... sedan tänker ni på den värsta brunstiga pissmärr ni kan tänka er... och så tar ni det gånger 10 så börjar ni komma upp i dagens standard på hästen jag satt på. Ren skär bedrövelse! Ok, visserligen var underlaget på ridbanan den sämsta jag någonsin ridit på, det var verkligen som att rida runt i kvicksilver och tyvärr har jag en häst som faktiskt bryr sig om sådant. Jag såg flera käcka hästar som trallade på helt obekymrat (garanterat valacker *s) så jag ska väl inte skylla på det egentligen men liiiite tänker jag allt skylla på det ändå (ska inte klaga för mycket utan vara tacksam att det finns klubbar som faktiskt anordnar tävlingar). Sedan regnade det ungefär hela framridningen (som visserligen var snäppet bättre än tävlingsbanan ska sägas) och fröken Ella är ju inte direkt någon fan av att behöva ridas i regn heller men till hyvens och sist så ska jag faktiskt skylla på hästen idag. Jag red för allt jag var värd men hon bara stängde av och lyssnade inte ett smack på mig när vi väl kom in på banan. Totalt bortkopplad. Hon ville inte gå fram i trav, spjänade bara emot i munnen och drog, vägrade fatta galopp och det var bara helt fruktansvärt talanglöst... Extra frustrerande för hon blev sådan här när jag släppte spöt, har aldrig hänt tidigare. Det var så illa att jag stannade framför domaren och sa att "-jag skiter i det här nu", men han tyckte jag skulle rida sista linjen också för jag var ju nästan klar. Så jag gjorde det, mest för att va fan spelar det för roll ändå?! Skrapade ihop en sorglig liten skara poäng och med felridningen jag fick när jag konfererade med domaren blev det 49,39% och det ENDA positiva som står i hela protokollet är på sista halten  "jämt uppställd" (en 6:a). Jag klagar inte på domaren, för det var precis så bedrövligt som han tyckte men - usch å fy å blä säger jag bara!!! Petra hävdar att hon lyckades få ett par fina bilder in emellan men jag är tveksam...

Så det är bara glömma och gå vidare - och träna så in i bänken tills primadonnan är så stabil och stadig att en tornado inte ruckar på henne! Nya planen är alltså att inte tävla mer denna säsong utan träna, träna, träna, träna... Jag tänker INTE göra en sådan pinsam uppvisning igen...!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0