Då var det höst.

Då var höstterminen igång igen med babysim och öppna förskolan. Albin tycker verkligen simningen är kanonrolig och han hade inte glömt några av sina färdigheter utan kör på som vanligt. Skillnaden är att han nu är så mobil själv vilket kräver lite mer från mig, misstänker att det kan bli lite svårt när han kommer "vilja själv" framöver men det får vi väl ta då ;o).

Denna terminen har jag bestämt mig för att gå på öppna förskolan åtminstone 1 dag i veckan. Jag märker på Albin att han nu är nyfiken och mottaglig för det och jag tror det är bra att han börjar lära sig umgås med andra barn. Det blir ju lite skyddad verkstad här hemma och med hans humör kan det inte skada... Han är lite avvaktande med barnen när dom kommer för nära, det var en liten flicka som ville leka med honom hela tiden och det gick rätt bra - ända tills hon dansade bredvid honom och tappade balansen lite så hon "nuddade" honom, Albin började störtgråta... Han är likadan med djuren han träffar, gärna leka men inte för inkräkta i hans personliga utrymme.

Det var iaf väldigt roligt för en av tjejerna från vår föräldragrupp och hennes lilla kille kom idag. Albin och Måns är jämngamla (skiljer 3 dagar) och dom funkade riktigt bra ihop. Är ju lite roligt när dom följts åt ända sedan dom låg i magen :o)...¨Så nu ligger han och stensover efter dagens lek & bus på öppna förskolan, heeeelt slut är den lilla godingen... *söta*.

Med tanke på att jag börjar jobba om några veckor (3 närmare bestämt) så börjar vi komma in i en lite mer strukturerad veckorutin. Vi har ju varit lite dåliga på det tidigare. Jag hoppas att detta även ska medföra en bättre dygnsrytm så vi får lite fason med Albins nattande och mina matvanor. Är tyvärr tillbaka i min gamla slarviga trall igen och det är inte särskilt sunt... Så det kanske inte bara är av ondo att hösten är här?! ;o)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0