Ella back in business

Kollade Ella och hon är fräsch som en nyponros så nu kan vi dra igång igen - jippie! Tycker att det räcker med skitsaker nu faktiskt, jag vill ju rida. Efter senaste halvårets alla missöden är jag så himla trött på onödiga, dumma avbrott. Visst kan det inte hjälpas men ändå, nu får det räcka! Tog Ella en stund på tömmen och hon såg hur nöjd ut som helst, tror hon också är less på detta. 

Med Mels är det bra, red idag igen och hon var lite på tårna till en början så jag tog henne en kortis på linan och sedan tycker jag hon uppförde sig toppen! Känns skönt att få lite kontinuitet även om jag tar det väldigt sakta och säkert... Närmaste veckan tänkte jag mig så här:
fre - vila
lör - rida
sönd - löshoppning
mån - vila
tis - rida
ons -tömkörning
tor - löshoppning
fre - vila
Lite mer fokus på hoppningen denna veckan men det slumpade sig så... För Ella blir det lite lagom uppstart ett par dagar, hon har ju promenerat hela veckan med lårkakan så det är nog lugnt egentligen, men men - varför chansa?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0