En ljuvlig vårdag!

Sicken dag det blev!! Onsdagar är utan tvekan en av veckans bästa dagar!! Mamma är ju här och hjälper mig med Albin så även om dagen brukar springa iväg brukar jag få väldigt mycket gjort! Dessutom så har ju min mor tumme med vädergudarna och OFTAST är det faktiskt fint väder på just onsdagar *peppar, peppar* vilket gör att jag försöker komma ut i skogen på dagtid, mitt i veckan = lugnt och folktomt... Som ni alla vet var här ju helt underbart väder igår så jag och Ella gav oss ut i skogen på en ur-mysig tur. Hästen fick jobba både mentalt och fysiskt medans matte fick balsam för själen och ett bra samvete då vi har kämpat på en del i paddocken det sista. Den ridslingan jag hittat är verkligen helt perfekt för man kan rida i alla gångarter, man klättrar, det är stockar, stenar och rötter så hästen får tänka till och lyfta på fötter - den har "ALLT"... Kan man vara annat än bland rosa moln efter en sådan härlig tur i solskenet??


Ella verkade lika nöjd som matte med spetsade öron hela tiden ;o)


Som grädde på mostet fick jag ridit Mels när vi kom tillbaka och vi TRAVADE utan ledsagare!!! Tralalala.... Det går framåt så sakteliga. Lejde upp Elin i måndags som tog premiärtraven på henne. Kändes bättre om jag kunde vara på backen och Elin som är betydligt mer rutinerad än jag på inridning satt på ryggen. Mels var jättecool och totalt okomplicerarad så jag kände att jag kunde allt trava henne själv med Gustaf som ledsagare. Efter ett par varv i trav med Gustaf i snöre sa jag till honom att koppla loss och travade utan *ooiiiii*... Det var ju hur kul som helst, men oj så vingligt! Har totalt glömt bort att det var SÅ slingrigt... Hihi, jaj, nu är vi ialla fall på gång ordentligt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0