Tiderna mest USLA ridpass!!

Efter 3 dagars sprucken planering var jag verkligen sugen på att få ett härligt ridpass på min ljuvliga häst, Tyvärr blev det inte så. Då min sadel är på uppgradering hos sadelmakaren fick jag ta Childericen som verkligen ligger som en potta skit på henne. Jag sitter och vobblar runt, den glappar åt alla håll och kanter, glider på sniskan och far. Det var INTE roligt! Har ju inte direkt återfått mina magmuskler sedan graviditeten så sitsen är ju något jag kämpar med ändå, en wobblande sadel underlättade ju inte direkt...  Jag gav helt enkelt upp efter en stund, tyckte inte det var schysst mot Ella!! Är så fruktansvärt besviken och tänker inte sätta mig på henne igen förrän sadeln är på plats :o(. Å jag som är så vansinnigt ridsugen....

Sadelprovningen däremot riktigt bra! Sadelmakaren kan fixa till min Albion så den ligger som en smäck på Ella vilket känns kanon, jag älskar den sadeln! Mels däremot blir lite trixigare, det visade sig att hon är riktigt bred över manken så hon behöver XW sadel vilket inte är jätteenkelt att hitta begagnat. Tänker inte passa ut en sadel nu med tanke på grundplanen med betäckning osv. Tar det sig inte får jag fixa det då men tills dess måste jag hitta något som fungerar hjälpligt iaf.... Wish me luck!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0