Tick tack, tick tack...

Snart ska småprinsarna åka ifrån vår lilla bubbla och bli stora, starka hingstar. Pratade med Calles matte och om några veckor är det dags, det blir mellan 8-10 hingstar på betet och dom är 1-2 år allihopa. Jag är såklart livrädd att mammiga Fille ska bli hack-kyckling och inte få några kompisar, Calle hittar såklart någon tuffare kompis och skiter i F... Vaddå förmänskliga...? Vad menar ni...? ;o)

Såklart kommer det bli kanonbra för dom, kuperade hagar med skogspartier osv. En flock med små ungtuppar att mäta sig mot och lära sig av, precis som det ska vara. Men jag kan väl få fjanta för det? Min lilla gosing ska åka bort i 3 månader och det är alldeles för långt för att hälsa på varje dag, till och med för långt för varje vecka! Ni förstår ju , jag som är så blödig med mina djur... Detta blir en utmaning, helt klart! ;o)

Annars är det lugnt, Ella har fått på sig en doja dock med oroväckande få söm, så nu är det boots på som gäller. Hon FÅR INTE slita av sig denna för det finns verkligen inte mycket att spela på kvar. Red i paddocken idag och det gick helt ok. Gillar inte att hon fortfarande räcker ut tungan åt vänster! Har kollat tänderna, har bytt bett (ska förresten byta träns också för att se), har bytt sadel - vad mer kan jag göra?

Mels var den tröttaste lilla unghäst man kan tänka sig idag, hade egentligen tänkt att tömköra henne men hon fick vara. Vet inte om hon kommit in i en växtperiod igen, får kolla av lite framöver och anpassa träningen i så fall... Imorgon tar hon iaf ett steg till in i vuxenvärlden genom att få på sig dojor fram - nu så! Kan hon nu bara börja brunsta också så vore det toppen, kontrollfreaket vill börja småplanera inför vårens och sommarens aktiviteter ;o)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0