Tappsko = trist!

I torsdags vilade Ella och såklart hade hon tappat en sko igår (fre) när jag tog in henne, så typiskt! Fick en sån där känsla i magen för några dagar sedan att jag kanske borde ringa hovis och be honom byta ut 2 söm som såg lite halvluriga ut - men struntade i det och nu står jag här! Hovis kommer på onsdag men jag kan ju inte vänta tills dess...?! Skulle ju såklart tänkt på det sist han var här att korta tiden, alla mina är jättelånga i hovarna och det har nu gått 6,5 vecka. Normalt ligger dom på 7 under vinterhalvåret men nu är det dags att dra ner till 6 igen...

Nu brukar inte Ella vara så känslig och jag longerade henne igår och det gick bra men det får bli att jag åker till ridhuset i helgen och rider på mjukt underlag istället för den något mer tillgängliga paddocken. Vågar inte chansa. Sedan är hon förpassad till liten hage istället också, det är tur att man har lite valmöjligheter här på gården ;o).

Men först - foderinköp!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0