Melrose

Min lilla skrutthäst har varit så himla duktig idag. Longerade henne en stund och därefter övade vi "häst-vid-hand" och hon VILL verkligen göra rätt! Vi brukar ju avsluta löshoppningen med att visa häst vid hand och ställa upp dom och det har inte gått så där jättebra de förra gångerna, vi har inte varit klassens ljus direkt...) Hoppas på att jag inte behöver skämmas imorgon iaf för nu har vi ju övat hela 2 ggr *hahaha*. Börjar kännas helt okey att det är 3-års test om 5 veckor. Är inte särskilt orolig för hoppningen för det tror jag hon blir godkänd på om hon fortsätter hoppa som hon gjort hittills. Exteriörbedömningen däremot - hon är ju fortfarande FET och jag försöker banta henne men det går så himla låååångsamt! Läste att det ska gå att banta dom på 4 veckor men jag vill ju inte svälta henne heller. Har dragit ned jättemycket redan. Får väl ha lite is i magen och se vad de närmsta veckorna ger...

Så nu hoppas jag verkligen att hon uppför sig med lastningen imorgon! Hennes matte kommer bli mycket besviken om hon inte gör det efter senaste veckan som A-barn! Fortsättning följer ;o)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0