Kyra är GUD!

Åkte med Ella till ridhuset och tjolahopp tjolahej vad roligt det var!!!! Det blåste som f-n och lät "jättehemskt" överallt (enligt hästen) men det var bara att ignorera (tyckte matte) och efter en stund var teamet synkat igen ;o). Ella var glad och positiv, hon tycker ju att det är roligt att jobba innerst inne. Fokuserade ridpasset till att att hitta ramen, jobba med form och bjudning och att jag klarar av att sitta ned i traven utan att smygbalansera med händerna. Det är rätt roligt när man fokuserar på sig själv, hur man sitter och inverkar för iops vips är hästen helt ljuvlig, på plats med allt som kan plutta ut, bra taktfast bjudning fram till bettet och reglerbar som bara den... Det blev väldigt många tankar till Kyras clinic och jag jobbade verkligen med mig själv utifrån vad hon sa där - och det funkar ju. Den där Kyra verkar ju veta vad hon pratar om ;o). Galoppen kändes HELT fantastisk! Ella har blivit så mycket starkare och jag kommer till arbete med henne utan att kämpa ihjäl mig med att driva plus att få femtioelva avbrott. Återigen misstänker jag starkt att min fokusering på min sits och inverkan bidrar...

Väl hemma blev det premiär för Mels och tömkörning, fick hjälp av världens bästa Elin och det gick jättebra! Elin behövde bara hjälpa till lite i början men sedan märkte man på Mels att hon tyckte hon grejade det bättre själv. Det är vansinnigt roligt att jobba med henne, hon är så otroligt glad för att hon får fokus så än så länge tycker hon allt man gör är kul. Hon snappar upp allting snabbt och det mesta verkar just nu vara relativt enkelt för henne. Ska bli spännande att se vad som händer framöver. Idag ska jag försöka rida igen om foten tillåter. Jag mitt ärkepucko trampade ju snett IGEN med samma vrist och om det gjorde ont sist var det ingenting mot vad det gjorde denna gång! Har snart inga ledband kvar i vänsterfoten...

Som extra grädde på moset fick jag en spark på låret av Fille när det var dags att ta in hästarna :o(. Det blåste ju galet mycket igår så dom var lite stirriga, Fille hoppade till och fick en stöt vilket gjorde att han snörde runt samtidigt som han sparkade åt den elaka, dumma tråden och i all tumult råkade visst mattes lår komma ivägen... Tack och lov blev det inte särskilt hårt så det gick bra, är lite öm bara... Det ÄR roligt med hästar *hahaha*



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0