Hästarna

Det har blivit en hel del häst det sista, är så underbart roligt att vara igång igen!! Har haft ljuvliga ridpass med Ella, ridit och löshoppat med Mels och bara gosat med hingstarna. Mels var jätteduktig även denna gång på löshoppningen. Hon verkar ha fått tillbaka sitt självförtroende med råge sedan den gången det trasslade till sig och det känns ju såklart kanon. Håller hon detta måttet på 3-års så är jag supernöjd! Däremot börjar jag bli lite stressad för ridningen. Vi kommer nog inte hinna ha henne fullt ridbar i alla gångarterna om 2 veckor tyvärr. Inte för att det egentligen är någon katastrof så men det hade ju varit kul att få ett godkänt ridprov med henne. Det är lite synd att vi inte har någon bra skogslinga nära här för jag tror att det hade gjort susen för henne. Vi har ju en kalasrunda men det är 20 min skrittsträcka enkel väg för att komma dit och det blir lite mastigt för henne än så länge... Är ju inte så mycket att göra, får försöka ägna nästa ridperiod med henne till att rida mycket ute istället. Planen just nu är att hon får vila efter 3-års, bli betäckt osv och så börjar vi rida i mitten av juli igen :o)

Ella har varit helt underbar. Vi är ju äntligen tillbaka och igång så nu har jag börjat jobba med galoppen inför byten. Vi har lyckats göra fattning från halt vilket känns som ett delmål. Självklart långt ifrån klockren form osv men ändå, det var ju första gången vi provade! Ella tyckte det var superkul och jag såg inte hennes bedrövliga tunga sticka ut en enda gång - vilket stärker min misstanke om att det bara är en olat hon börjat med när hon är uttråkad... Har ÄNTLIGEN bokat in en tid med min tränare så nu hoppas jag att det inte blir någon mer skitsak som sabbar det passet! Nu är det dags!

Annars är det rätt lugnt, grabbarna grus ska ju som sagt snart åka plus Mels då för betäckningen så det kommer nog bli ganska lugnt här om ett tag. Jag kommer bara ha en häst att bry mig om... Jösses... Vad ska jag göra med all tid som blir över?! ;o)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0