Dessa djur!

Ibland undrar man hur våra fyrfotade vänner är funtade?! I morse skulle ju nya hästen ut i en hage bredvid våra. Då Ella och Brio är halta och lytta fick dom gå i en egen liten hage, bredvid gick Mels och Hottie i enhage och nya hästen (Monkey) i en annan. Småttingarna gick i sin vanliga... Av någon anledning fick Mels och Hottie fnatt och tyckte väl att Monkey gick för nära Ella & Brio så dom brände igenom staketet som revs ned på 2 ställen. Ena stället var där dom sprang igenom och andra stället var på sidan in till hingstarna (och hur dom rev åt den sidan kan jag bara inte förstå). Hur som helst, Mels och Hottie sprang in till Monkey som tog det hela med ro. Dom placerade sig mycket strategiskt mellan Monkey och Ella/Brio... Monkey däremot gick glatt över det rivna staketet in till småttingarna som tyckte det var JÄTTESPÄNNANDE!!! Tack och lov är det 2 mycket välartade unghingstar vi har så jag och G tog varsin och ledde över i en annan hage, Fille kom fram till mig direkt och Calle gick så snällt med utan grimskaft. Dom är så fina... :o) Sedan fick vi laga hagar för glatta livet, inte utan att man var lite trött på djuren måste jag erkänna. Vi fick ordnat det rätt snabbt och även om endast 2 av 7 hästar var kvar i sina ursprungliga hagar var iaf ordningen återställd och alla var lugna igen - skönt! Tror killarna var mest nöjda med den nya varianten som blev, för dom hamnade i hagen med den limpa-liknande kullen och dom galopperade zickzack fram och tillbaka över kullen och hade hur kul som helst...

Annars har det varit en lugn dag, gick en kort promenad med Ella som verkade mjuka upp sig lite iaf även om hon fortfarande haltar något. Svullnaden hade förflyttat sig lite längre ned så det går ju åt rätt håll. Hoppas att det ska försvinna fort så vi inte tappar allt för mycket nu när vi ÄNTLIGEN har kommit igång igen!

Därefter tog jag och övade "häst vid hand" med Mels i paddocken, varpå jag konstaterade att jag har verkligen urusel kondis - kanske sprang 8 långsidor och var verkligen heeeelt slut!Till mitt försvar får jag säga att det var tungt, blött och Mels sprang fort, men ändå... Får banne mig försöka damma av löparskorna och ge mig ut om jag ska ha minsta lilla chans att visa upp henne på ett bra sätt på 3-års. Vi skrittade av henne ute på grannens grusväg så det blev allt ett bra pass för henne. Imorgon är planen att rida igen så jag hoppas på betydligt bättre väder än idag ;o)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0