CruELLA de Ville

Nu börjar vi äntligen komma igång och rida igen, jag och mitt Ella-monster och det är en helt fantastisk känsla! Inte för att hon är så fantastiskt bra (ännu *s) utan mer för att VI RIDER!!! Äntligen, som jag har längtat! Nu hoppas jag verkligen att vi inte får mer avbrott utan kan fokusera framåt och får lite arbetsro... Rent ridmässigt är inte Ella helt nöjd med att tvingas korta ihop sig igen, hon har nog varit ganska nöjd med att jogga runt lite lång och låg, hon kan inte alls förstå varför matte helt plötsligt ska börja jobba sig igen. Efter ett par dagars... hmm... "diskussion" om huruvida det är den fyrbenta eller tvåbenta som bestämmer i vårt team har vi idag enats om att det är den tvåbenta. Fyrbenta dock under viss protest och lite titt som tätt kollar hon gärna av om den konstellationen på något sätt har förändrats... Inte utan att man beundrar hennes envishet ;o). När hon väl accepterat faktum hade vi ett riktigt trevligt ridpass. Visst har vi fortfarande en lång väg att gå tills vi är tillbaka där vi slutade för ungefär ett år sedan men vad gör det?! Vi rider!! :o)

Dessvärre har vi ett aber - sadeln. Igen. Min Childeric som låg som en smäck ligger inte alls bra och jag har verkligen ingen lust att börja krångla med att leta sadel igen *suck*. Har bestämt mig att försöka få tag på en BRA sadelutprovare, som är märkesneutral och se om jag inte kan passa ut en ny till Ella, en som kostar rimligt mycket. Efter flera års trasslande med begagnade sadlar som hon växer ur på ena eller andra sättet vill jag kosta på henne det. Som tur är har jag inte sålt min Albion och den funkar tills vidare på henne om jag köper en kilpad och lägger under. Får väl vara en lösning sålänge...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0