Alltid är det något...

Igår skulle jag löshoppat med Mels igen, men för att göra en lång historia kort så fastnade Gustaf i trafiken och kom inte hem i tid (skulle ta Albin) så tidspress gjorde att jag tog Ella istället (betydligt mer lättlastad *s) och det visade sig vara ett riktigt lyckodrag! Hon ÄLSKAR att löshoppa!!! Det var så himla härligt att se henne bocka runt i löshoppningsringen och jisses som hon hoppar. Får allvarligt överväga hitta en pilot som kan hoppa henne lite under våren för det tror jag hon hade tyckt var skitroligt... När hon är okey igen vill säga - hon markerade nämligen i skritt när hon togs in från hagen idag och vid närmare koll visade det sig att hon blivit sparkad i hagen (Melrose ligger verkligen PYRT till hos matte nu). Hon var jättesvullen på höger bak precis ovanför hasen på utsidan (den muskeln som ligger utanpå skankbenet). Tack och lov verkar det "bara" vara mjukdelar som är påverkade men ändå. Håller tummarna (och springer ut varje timma med kylgel) och hoppas på att det ska vara en snabbt återhämtande lårkaka utan några konstigheter med benet. Fick först PANIK när jag såg det, för det var höger bak Toppis fick avsparkat...

Så alltid är det något, men med 3 hästar kanske det inte är så konstigt?!

Idag kom förresten en ny häst till stallet och nu är det fullt, med råge. 6 boxar men 7 hästar är ju ganska bra jobbat tycker jag ;o). Småttingarna delar ju på fölboxen och det funkar verkligen kalasbra. Dom fostrar varandra dygnet runt och gör det jättebra. Prinsarna!

Så... dags att gå ut till Ella igen. Sista gången för kvällen dock, nu blir det nattning.

Sleep tight!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0