Motpol

Yin och Yang, gott och ont, himmel och helvete, sol och regn, plus och minus, A-barn och gnäll-bäbis... Tydligen behöver alltid motpolerna varandra för att världen ska fungera, och detta gäller även min lilla skrutt-bäbis! Igår var han verkligen ett sant A-barn och dagen flög fram. Idag -not so much!! Albin var smågnällig på förmiddagen så jag tänkte ta en långpromenad i det underbara vädret. Behövde köpa en häftpistol så jag knatade iväg med destination CityGross. Gustaf hade tipsat mig om en "genväg" så jag skulle slippa gå runt på cykelbanan bredvid bilvägen. Skulle ta typ 20-25 min enkel väg, så hela utfykten skulle väl ta max en timme. MEN - för att göra en lång historia kort, genväg = senväg och det tog 2 timmar och 45 min, det var skitvarmt och Albin tröttnade efter första timmen! Jaja, vi kom hem till slut och jag hittade faktiskt en anlagd ridväg på kuppen så helt bortkastat var det ju inte ;o)

När Gustaf kom hem från jobbet var det väldigt skönt att få smita ut en stund till hästarna. Christine hade varit en pärla och mockat åt mina hästar (tack, tack) så jag hade bara hästaktiveringen kvar... Halvstorm och nalkande regnväder gjorde att jag omvärderade mitt beslut att rida och det blev longering av Ella istället. Med tanke på regnet som kom var jag grymt nöjd med det beslutet :o). Dessutom fick jag äntligen tummen ur och friserade Ellas man som var oroväckande lik en travhästman... Nu är hon fin igen.

Fick även en mysstund med Melrose, min knubbiga lilla pussgurka. Det är såååå dags att börja hitta på lite aktiviteter med henne nu, hon är verkligen redo och det ska bli spännande att se vad hon tycker om att "bli vuxen" ;o)

Dagens stora bakslag var att vi hittade ett jätteknepigt skärsår på Sallys mage så jag måste åka med henne till veterinären imorgon... Skruttan... :o(. Ringde och pratade med veterinären och då såret inte var helt färskt eller blödde tyckte dom det räckte att vi kom imorgon?! Kändes lite märkligt, men dom vet väl bäst...Håll nu tummarna att dom inte behöver dränera på henne också, känns som att det har varit tillräckligt med drän-rör på mina katter... 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0