Blogg-lista

Har återigen stulit från Saras blogg ;o). Tyckte denna blogg-lista var ett kul tidsfördriv att pula med när jag ammar. Blir ju några timmar på en vecka så allt tidsfördriv mottages tacksamt *hahaha*

ALLMÄNT...
Namn: Jennie

Piercingar: Hål i öronen, ett i vardera (borde räknas?!)

Tatueringar:
Nej. Men sedan Albin föddes har jag fått ett konstigt behov av att tatuera in hans namn eller födelsenr... Mycket märkligt... 

Längd:
1.61 och en halv

Skostorlek:
38

Hårfärg:
Brunett

Tycker andra att du är attraktiv:
 Gustaf iaf, räcker för mig ;o) 

Vilket shampoo använder du:
En gul uppsättning, kommer ärligt talat inte på vad det heter nu...

Vilken parfym använder du: Tyvärr måste jag erkänna att nufötiden luktar jag mest spädbarnskräk, inte så charmigt *suck*. Försöker piffa till det ibland med Cliniques - Happy heart, DKNY - Be Delicious Och Aqua di Gio

Vad är du rädd för: Mörker, höjder och att bubblan ska spricka.

Gillar du att tvätta: Japp, jag är tvätt-freak! Är sjukligt, fråga min man ;o) 

Gillar du Berg-och-Dalbana: Ja, är en av de få attraktioner jag åker.

SENASTE...
Film du hyrde: The Notebook - jag sökte dig och fann mitt hjärta. Underbar film... 
Film du köpte: Borta med vinden
Låten du lyssnade på: "I know you want me (calle ocho)" - Pitbull
Låten du hade på hjärnan: "I know you want me (calle ocho)" - Pitbull

Låten du laddade ner: Har inte laddat ner musik på säkert 5-6 år så kommer inte ihåg...

Personen du ringde: Gustaf, han hade glömt sin dator hemma idag

TV-program du tittade på: Privileged

Personen du tänkte på: Albin som lagt till med ett nytt läte. Klurar på om det är ett glad-läte eller sur-läte... Inte helt glasklart.

FAVORIT...

Mat: Finns ju såååå mycket gott, jag kan inte välja!

Låt: Har många favoriter för olika saker, men får erkänna att Kung Foo Fighting får mig ALLTID på gott humör.

Sak att göra: Sitta ock "snacka" med Albin... Det är något visst när ens bäbis försöker prata med dig...

Sport: Ridsport
Dryck: Cola Cola
Kläder: Hemma: pyjamasbyxor och t-shirt. Ska jag iväg - jeans, top och någon skön kofta

Film: Star Wars
Bil: Porsche 356 speedster 

ANTAL...

Hjärtan brustit på grund av dej: Ja tyvärr

Gånger ditt namn varit med i tidningen: Har nog aldrig hänt. Jo, ridsport en gång med Ella - resultatlistan från kvalitéten.
Ärr du har på kroppen: 5 -häl (fastnade med foten i ett cykelhjul), mellan ögonen (fick en skyffel där när vi byggde en snö-koja), knä (halkade på rullgrus när vi lekte röda-vita rosen), höften (moppe-vurpa) och armen (rev mig på något i ladugården och det vill inte ge ed sig).

SENASTE...
Bok du läste: Växa och upptäcka världen, en bok om barnets utveckling första året

Personen du fick mail av: Orderbekräftelse från LinusLotta, har handlat bäbiskläder igen... ;o)

Personen du fick brev av: Skatteverket, inbetalning
Personen du fick sms av: Christine i stallet

Gången hela din familj åt middag tillsammans: 29 mars 2008, vårt bröllop 

ÖVRIGT...

Vad har du gjort idag: Ammat, bytt blöjor, ätit, mockat åt hästarna, lekt med min bäbis och surfat på nätet

Var det kul: Konstigt nog - ja. Trodde inte amma och blöjbyte skulle vara det men, men...
Hur tidigt stiger du upp: Fodrar hästarna mellan 6 och 7 men lägger mig igen. Vaknar mellan 9-11 beroende på när Albin väcker mig

Gillar du att slåss: Nope 
Vad ska du göra ikväll: Ta en promenad med Ella, äta middag med Gustaf

Är du seriös: Absolut

Vad är du allergisk mot: Människor som inte står för vad dom tycker

Var har du ont: Ryggen har börjat krångla igen, måste till kiropraktorn...

Använder du hårspray:  Nästan aldrig.
Kan du stå på händer:  Har kunnat iaf. Misstänker dock att åren och tyngdlagen gjort sitt sedan dess ;o)
Favorit serie: So you think you can dance, Vänner, Bones

ÖVRIGT MER...

Salt eller socker: Jösses - det kan jag inte välja mellan!!! Går bara inte...
Gillar du ketchup: Ja, till köttbullar och pommes
Är du glad nu:   Japp
Var du glad igår:  Japp
Känner du någon som jobbar på sjukhus: Ja 
Vad dansar du till: Det mesta faktiskt

Stockholm är: Härlig weekend-destination

Göteborg är: Hemma

Kan du sjunga: Tyvärr inte, men Albin tycks uppskatta det ändå tack och lov!

Mer värt än guld:  Min familj och hästarna
Spaghetti eller makaroner: Glenn Strömbergs spagetti

Ett land jag helst vill besöka: Nya Zeeland inkl Cook-öarna

Ska bli skoj: Albins första..., rida in Melrose rida byten på Ella, få klart köket, se vad som blir av Fiorello.. Har massa skojsigheter framför mig!

Ska inte bli skoj: Vinter-säsongen med mörker, kyla, regn och rusk
Sparar till: Semesterresa i feb/mars någon gång
Väntar på: Att Gustaf ska komma hem från jobbet
Pålägg som gäller: Just nu har jag dille på hushållsost

Dagens dryck: Coca-cola



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0