Melrose

Torsdagen 10 september var dagen Melrose fick känna på vuxenlivet för första gången... Vi gick ner till paddocken och hon var väldigt glad över att få göra något men samtidigt förvirrad över aktiviteten:
- varför får jag inte gå bredvid dig matte?!
- Varför ska jag springa runt här i ett snöre
?!

Söta lilla hästen fick alltså känna på hur det är att bli longerad idag. Gustaf har ju fixat klart rundpaddocken och nu känns det helt rätt att börja. Hon hade lite svårt att förstå först att hon skulle gå ifrån mig. Hade ju varit lättare om jag hade någon som gick med henne ute vid spåret, men hon är ingen dum häst och kopplade snabbt vad som förväntades. Väl ute på spåret kom hon på att hon var helt ensam och började gnägga på kompisarna... Raringen! Höll på en kort stund, bara så hon förstod  och travade runt i vardera varvet och därefter promenerade vi i "stora" paddocken och åt morot - har man varit så duktig måste man ju få godis ;o). Det var riktigt roligt att trycka på startknappen och nu ska jag sätta mig ner och göra en plan för hösten, vill ju att det ska bli riktigt bra och okomplicerat...

Wish us luck!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0